Brev:
Faste sove- og spise rutiner
30. september 2009
Alder:
4 mdr.
Faste sove- og spise rutiner
Kære Helen
Mange tak for dit svar på mit sidste brev ang. 'farlige små lure'. Dejligt at få så grundigt et svar, og tak for en supergod hjemmeside iøvrigt :0)
Nu har vi et andet spørgsmål...
Som jeg skrev sidst, er vi begyndt at prøve at indføre faste rutiner omkring søvn og mad. Det gik godt i starten, f.eks. blev han ofte træt på de samme tidspunkter dagligt. Men nu er han begyndt at vågne senere om morgenen og så er det ligesom om rutinerne bliver ødelagt for hele dagen.
Kan man evt. vække ham på faste tidspunkter og så f.eks. følge en plan på den måde? Vi har prøvet at gå ud fra en plan som du har foreslået til andre i brevkassen, men det lykkes ikke så godt for os mere og planen afviger efterhånden med 1-2 timers forskel. Vores søn er snart 5 mdr. og skulle vel efterhånden være klar til fastere rutiner?
Nogle dage vågner han først kl. 7.15, ammes, og sover så videre fra 7.30 til 8.30, andre dage vågner han 5.45, hvor han ammes og sover så videre fra kl. 6-9. Der er derfor ikke rigtigt noget fast tidspunkt for hvornår dagen starter og derfor bliver han ikke altid træt på samme tidspunkt om formiddagen. Det var måske mest tilfældigt at vi kunne følge planen i starten. Men hvad gør man så?
Jeg vil gerne kunne indføre rutinerne fordi det stresser mig lidt at man aldrig kan planlægge noget fast, men hvor lang tid tager det egentlig at indføre rutinerne?
Venlig hilsen
Anja