Brev:
Kan børn sove for meget?
29. maj 2004
Alder:
6 mdr.
Kan børn sove for meget?
Kære Sundhedsplejerske
Vi har en søn der den 2/6 bliver 6 mdr. Jeg har nok altid været en pylret førstegangsmor, men mit spørgsmål er: Kan børn sove for meget?
Nogle dage ser sådan ud:
7.00 vågen
8.00 mad (grød/200ml erstat)
9.00/9.30 sover i barnevognen
12.00/12.30 vågner og vil have mad (grød)
14.00/14.30 sover i barnevognen
17.00 vågner og vil have mad (kartofler m/grønt)
Derefter tager han en lur på ca. 30 min. inde. Han kommer i seng mellem 20-21 om aftenen og vågner en gang om natten og vil have mad. Syntes du han sover for meget?
Han kan ikke være vågen længere end ca. 2,5-3 timer.
Nogle gange om eftermiddagen sover han kun 30min, men er slet ikke udhvilet, så da skal han have noget mad at sove på igen efter en time, der får han så en flaske.
Håber du har tid at svare mig.
Hilsen
Carina