Svar: Kan børn sove for meget?
29. maj 2004
Alder:
6 mdr.
Kære Carina
Vi har jo alle et forskelligt søvnbehov og nogle børn sover mere end andre. Jeg synes det er vigtigt at børn får lov at sove, når de er trætte og det er stort set aldrig en god idé at begynde at vække barnet før det egentlig er udhvilet, da barnet så bare vil være pylret og ked af det og ikke have overskud til at være glad og bruge energi på at rulle og bevæge sig i løbet af dagen.
I forhold til din søns alder, så synes jeg at det lyder fint. Glæd du dig over at han har et godt sovehjerte og trives:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske