Brev:
Skrig og skrål ved putning
3. oktober 2009
Alder:
4 mdr.
Skrig og skrål ved putning
Hej Helen
Har tidliger skrevet til dig og fået super svar, så forsøger mig lige igen, nu med et andet problem som går mig noget på.
Liv er nu 4 mdr - vejer 5800 og er 61 cm lang. Hun har indtil for en lille mdr siden ikke haft problemer med at falde i søvn når vi har lagt hende.
Men nu er hun pludselig begyndt at skrige hver gang hun nærmer sig soveværelset eller bliver lagt i liften i barnevognen.
Hun bliver puttet når vi sys hun viser tegn på træthed, - hun begynder at gnide sig i øjnene og bliver urolig. Det er lidt der problemmet ligger, fordi vi er i tvivl om vi lægger hende for tidligt, normalt efter 1 time til halvanden.
Hun plejer at spise 150 ml ca når hun vågner. Får en tør ble og hygger og leger derefter. Vi forsøger at gøre hende lidt rolig inden hun skal puttes, da hun ellers er svær at få til at spise lidt mere inden hun sover. Ind i mellem vil hun ikke spise selvom hun er faldet til ro.
Så vi er noget i tvivl om det er fordi hun er mere sulten, men hun simpelt hen ikke kan spise når hun er urolig og træt. Hun spiser bedst lige når hun er vågnet.
Eller om vi evt ligger hende for tidligt.
Vi har erfaret at når vi har lagt hende i liften i hendes seng i soveværelset, så vil hun ikke sove - skriger voldsomt.
Men tager jeg liften med i stuen og sætter en aktivitetsbøjle på liften, bløder hun lidt op og ligger og leger lidt indtil hun tydeligvis er meget træt. Der begynder hun så at græde lidt igen, men falder for det meste hen.
Hun er ekstrem svær at få til at spise inden hun skal sove så ved ikke helt hvordan jeg skal give hende mere mad inden søvnen.
Hun er begyndt at sove kun en time til halvanden af gange, hvor hun tidligere sov 3 timer af gangen. Men hun er selvfølgelig også længere vågen.
Hun sover normalt ca 3 og max 4 lure. Om morgenen/formiddagen tager hun den længste lur (ca 2½ time) og til nat sover hun ca fra halv syv - halvotte til 3-4 tiden om natten hvor hun får en flaske og derefter sover hun så igen til 7 tiden.
Håber du har et svar på hvad vi evt kan forsøge os med for at det ikke bliver en kamp hver gang hun skal puttes.
Kærlig hilsen Lise