Brev:
Ny døgnrytme
3. oktober 2009
Alder:
10 mdr.
Ny døgnrytme
Hej Helen,
Vores dreng har længe haft en god døgnrytme, men nu fungerer det ikke længere, argh!
Problemet er hans anden lur. Vi kan simpelthen ikke få ham til at sove. Tit falder han først i søvn omkring klokken 5 - på det tidspunkt hvor han plejede at vågne! Han har altid haft svært ved at falde i søvn, der går altid mindst en halv time, men til eftermiddagsluren går det helt galt. Det er meget frustrerende at putte ham, og vi er selv helt færdige bagefter. Jeg har også selv svært ved at falde i søvn, så det er jo nok noget han har arvet, øv. Han sover til gengæld fint, når han så først sover.
Han får tre flasker MME om dagen, men vi tænkte at det ville være passende at skære det ned til to. Vi ved bare ikke helt hvad vi skal give i stedet for.
Her er vores nuværende døgnrytme.
7 - 7.30 han vågner og får 250 ml MME
9.30 Morgenmad, grød.
10 - 12 sover han.
12.30 Frokost. Han spiser rugbrød/frugt/ostehapser/pastaskruer/kartofler...
15.00 250 ml MME - og så starter puttehelvedet.
17.00 falder han i søvn
17.30 vækker vi ham og han får han frugtmos + yoghurt eller grød
18.30 Aftensmad. Han spiser stort set det vi spiser.
20.00 250 mml MME
20.30 putter vi
21.00 falder han i søvn. Han sover normalt igennem, og har gjort det i lang tid.
Endnu et sidste MME spørgsmål: Han har på det sidste et par gange drukket hele flasken, så vi har prøvet at give ham 280 ml MME, og det har han også drukket. Hvor meget skal vi give? Det var mit indtryk at han spiste lidt mindre til næste måltid, når han havde fået sådan en kæmpeflaske.
Vi har prøvet at putte ham både tidligere og senere til eftermiddagsluren, og vækket ham tidligere fra formiddagsluren, men ingenting virkede rigtigt...
På forhånd tak!