Brev:
Vil lige pludselig ikke spise skemad?
4. oktober 2009
Alder:
7 mdr.
Vil lige pludselig ikke spise skemad?
Hej Helen !
Lige som man har styr på tingene og det hele kører på skinner, ja så sker der noget nyt og man bliver igen en lidt frustreret mor.
Min dreng har siden 4½ måneders alderen spist skemad med stor succes. Hen er nu knap 7 mdr.
For et par dage siden ville han lige pludselig ikke spise sin, grød, mos, frugt mere. Det vil sige, at et måltid starter med han bliver irriteret, sidder uroligt åbner ikke op for skeen.
Jeg har så gjort det, at jeg afleder hans opmærksomhed lidt ved at give ham lidt at tygge på en ostehaps han bider, sutter lidt på, et par hapser bondebrød med philadelphia ost på, små majs, fiskefrikadelle mm. Efter et par bider kan jeg som oftes få han til at spise lidt af sin ske mad, men måltiderne bliver et værre cirkus og tager lang tid. ...
...
Han har siden han var ca. 3 mdr. nærmest nægtet at blive ammet og de 4 gange dagligt han er blevet ammet har været alt hvad jeg har kunnet "overtale" ham til. Men nu er han lige pludselig blevet glad for amning...
Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det her går ud på. Det er vel en fase af en slags. Det virker lidt som om han måske er blevet bevidst om at han kan tygge og bide osv. og ikke vil mades.
Skal jeg fortsætte som jeg har gjort hidtil, selvfølgelig uden at presse ham ? eller skal jeg holde en pause med skemaden og amme mere ? Det virker bare som et skridt i den forkerte retning. Eller skal jeg måske skære en amning væk ?
Det skal siges, at jeg starter på arbejde igen om en måned, hvor hans far skal holde orlov, så skemaden ska helst køre der.
Venlig hilsen