Brev:
Lære at sove i sin barnevogn
5. oktober 2009
Alder:
5 mdr.
Lære at sove i sin barnevogn
Hej Helen,
Tak for dit svar i mit sidste brev "antal måltider pr dag og søvn" - jeg vil prøve at se om jeg kan forsøge at få min dreng til at sove lidt længere om morgenen, således at vi kan nøjes med en enkelt formiddagslur. Han plejer dog som regel at være vældig vågen når kl. er 6.30 - og hvis det er hans rytme lige nu, så tror jeg måske at det kan blive lidt svært at ændre, og så tænker jeg blot at tiden jo også arbejder for os. Han kan efterhånden holde sig vågen længere tid ad gangen, og om noget tid vil han derfor formentlig ikke have behov for den ekstra lur om morgenen mere... :-)
Jeg har dog lige et ekstra lille spørgsmål angående hans sovevaner om dagen.
Jeg har STORE problemer med at få ham til at ville sove i sin barnevogn. Han er igennem længere tid blevet puttet om dagen i en slyngevugge indendørs, da denne har været god til at få ham lullet videre i søvn når han er vågnet efter 30 min.
Det betyder dog imidlertid nu, at han er nærmest panisk når jeg lægger ham i hans barnevogn. Vi har en dejlig have, og jeg ville ønske at jeg kunne have ham stående udendørs og sove til middag.
Det kan som regel godt lykkes mig at få ham til at falde i søvn i den - dog ikke uden tårer - men når han så vågner efter de 30 min, så er det helt umuligt at få ham til at sove videre, og han bliver meget ked af det.. Hvis jeg derimod putter ham i slyngevuggen, så er han aldrig ked af det, og jeg kan få ham til at sove videre uden tårer..
Hvad kan jeg gøre for at lære ham at sove i sin barnevogn.. Er det bare et spørgsmål om at gå i "træningslejr"??
Jeg synes blot det er så synd at han skal forbinde sin middagslur med noget skidt, når jeg ved at jeg kan putte ham i slyngevuggen uden at han siger en eneste mislyd.
Håber du har et par gode råd.
På forhånd tusind tak for svar.
Kærlig hilsen
Kit