Svar: Frugt og grønt i samme måltid
5. oktober 2009
Alder:
6 mdr.
Kære A
Der er ikke problemer med at give din datter lidt frugt som dessert efter et måltid bestående af grøntsagsmos. Faktisk anbefaler man netop at frugt, - frisk frugt og frugtmos ofte gives efter grøntsagerne, altså gives som en dessert.
Mange børn nyder jo den søde frugtsmag og der er en risiko for at de hellere vil spise frugten frem for grøntsagerne, hvis de får begge dele samtidig - derfor anbefales det at bruge frugt som mellemmåltid eller dessert.
Håber dette er svar nok på dit spørgsmål - jeg har ikke hørt om gæring i maven :)
God weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske