Brev:
Søskende i samme værelse
5. oktober 2009
Alder:
3 år, 11 mdr.
Søskende i samme værelse
Hej Helen.
Vi har to piger på hhv (snart) 4 år og 4 mdr. Da lillesøster kom til blev den store meget ked af at være den eneste der ikke sov i vores soveværelse og da hun havde mange reaktioner på den lilles ankomst valgte vi at sætte en seng ind i soveværelset til hende, så vi ligger derinde alle fire.
Problemet er putningen om aftenen. Den store kommer i seng kl 19.30 men hun kan sagtens ligge og snakke, synge osv i 30-45 minutter inden hun sover. Det er også fint nok, men jeg kan ikke lægge den lille derind før den store sover for hun reagerer meget på storesøsters stemme og kan ikke falde til ro når der snakkes og synges lige ved siden af. ...
...
Allerhelst ville jeg gerne have den store tilbage til sit eget værelse, men vi har i starten snakket om at de skulle flyttes derind sammen, så det er vel ikke fair at flytte hende alene??? Jeg synes bare at tiden snart er inde til at lære den lille nogle putterutiner og det er svært når det varierer så meget hvornår jeg kan lægge hende ind.
Jeg begynder også at tænke om det overhovedet går at de deler værelse - vil de ikke forstyrre hinanden? Vi har kun et værelse udover soveværelset, så det eneste alternativ er at den lille bliver hos os lidt længere - men kan det gøres på en måde så den store ikke føler sig tilsidesat?
Venlig hilsen Tina