Brev:
Får for lidt væske
29. maj 2004
Alder:
6 mdr.
Får for lidt væske
Vores søn er 6 1/2 mdr. og trives rigtig godt. Han har masser af energi og er efterhånden begyndt at spise rigtig godt.
Han har fået modermælkserstatning fra han var godt 3 1/2 mdr., da amningen gik i sig selv. Men det har han trivedes fint med.
Vi er for noget tid siden begyndt på skemad og det går såmænd også fint, men vores problem er, at vi er nervøse for, om han får væske nok.
Hans afføring har nemlig de sidste dage været som små knolde vekslende med nogle længere meget hårde pølser.
Kl. ca. 7: Havregrød m. frugtmos
Kl. ca. 10: Tykmælk m. mos el. flaske
Kl. ca. 12: Øllebrød m. mos eller grønsagsmos
Kl. ca. 15: Tykmælk m. mos el. flaske
Kl. ca. 18: Grønsagsmos ofte m. lidt fisk el. kød samt evt. lidt advokado
Kl. ca. 19.30: Flaske
Til hvert måltid tilbydes han vand og dette også ind imellem måltiderne.
Som regel tilbydes han flaske inden han lægges ved 19.30-tiden, men her tager han højst 50-100 ml.
Han vågner gerne 1 gang i løbet af natten mellem 0.30 og 3.30 og får flaske - nogle gange tager han så 200 ml.
Han er meget lidt glad for det vand vi tilbyder ham - og som både kan være fra kop eller flaske m. tut istedet for sut.
Han er meget glad for at spise med ske og tager gerne mod nye smagsoplevelser. Vandet vil han bare ikke tage!
Hvordan får vi ham til at drikke mere?