Brev:
Falde i søvn i barnevogn
9. oktober 2009
Alder:
10 mdr.
Falde i søvn i barnevogn
Hej Helen.
Jeg har fortsat problemer med at få min søn til at sove. Vi har stort set altid kørt ham i søvn i barnevognen. Men nu orker jeg ikke mere - det tager længere og længere tid og det er ikke så fedt at køre rundt med ham 2 gange om dagen :(
Så de sidste 10 - 12 dage har jeg puttet ham og er gået. Det er egentlig gået rimlig godt - han græder i lidt tid inden han falder i søvn.
Men de sidste dage er han meget længe om at give sig og falde i søvn... Jeg har prøvet at gå ud til ham igen og sige godnat og hvad jeg nu ellers siger. Men det gør det kun meget værre og han græder endnu mere når han ser mig. Jeg har prøvet blot at stå så han kan se mig uden den store effekt.
Når han så endelig falder i søvn vågner han allerede efter 20-30 min (normalt sover han 1 time). Så er han ked af det og græder meget og jeg kan ikke få ham til at sove igen - selv om han jo er meget træt.
Samtidig med dette er han blevet endnu mere morsyg - er det mon fordi jeg "forlader" ham i barnevognen?
Håber du har et rigtig godt råd - for der er ingen af os der kan holde til det her.
Venlig hilsen
Tina