Brev:
Vågner midt om natten og mælkemængde
9. oktober 2009
Alder:
10 mdr.
Vågner midt om natten og mælkemængde
Kære Helen
Tak for dine gode svar sidst. William er 10 mdr., og jeg er i tvivl om, vi bør ændre på vores dagsplan, der ser sådan ud:
6.30: Vågner.
7.15: Øllebrød eller havregrød, minimum 1 dl og 1/2 banan eller en smule frugtmos. Vand af kop
9.00: Flaske, cirka 120 ml.
10 - 11: Sover
12.30: Frokost, fx. en dampet fiskefilet, 1/2 dl grøntsagsmos og 1/2 skive rugbrød med smøreost. Sødmælk i kop.
14.00: Flaske, cirka 130-140 ml.
14-15.50: Sover
16.15: 1/2 bolle og frugtmos eller frugtgrød. Sødmælk i kop
18.30: Aftensmad, fx. 1,5 dl af vores mad (fx. lasagne, grydekylling med kartofler og sovs eller lign.). Spiser en blanding af mos og stykker. Sødmælk i kop
20.00: Flaske, 120 ml. - kommer i seng derefter.
Han vågner derudover ind imellem ved 22-23-tiden og får 120 ml. mælk i flaske
Jeg er i tvivl om mælkemængden - hvad er passende nu og hvad skal vi arbejde hen imod de næste par måneder? Hvilke flasker bør vi fjerne?
Han er også begyndt at vågne klokken 3 om natten og stille sig op i sengen. Vi prøver at ae ham, give en tår vand etc., men han er gerne vågen en time, medmindre vi tager ham over i vores seng, hvilket vi ikke helt er klar over, om er et skråplan at begynde på - vi tænker, om det kan fastholde ham i en dårlig vane?
Mange hilsner
Louise