Brev:
Mangler modermælk!
29. maj 2004
Alder:
0 mdr.
Mangler modermælk!
Hej
Den 1/5 fødte jeg en sund og rask dreng på 57 cm og 4200 g.
Dagen efter fødslen tog jeg hjem idet alt var fint.
Han fødtes kl. 20.16 men først omkring kl 2 om natten var han sulten. Han ammede fint. Godt nok ikke meget, da han åbenbart havde slugt en del fostervand som han gylpede op den første halvdel af dagen. Jeg tog hjem allerede dagen efter da jeg også har en større dreng og en hund som skal passes.
Allerede nogle dage efter jeg var kommet hjem kunne jeg fornemme at han ikke blev mæt af brystmælken, han var hele tiden urolig sommetider hysterisk. Ved 6 dagen købte jeg allomin 1 til ham idet at jeg ikke kunne mætte ham.
Han startede med at få ca 50 ml til at falde til ro på for derefter at falde i søvn om aftenen. Men nu er vi desværre kommet op på næsten 150 ml før han er rolig.
Han sover næsten hele natten dvs. fra 8-9 tiden til ca 2 også derefter til ca 5-7 tiden, hvor jeg så er stået op og han sovet videre til kl 8.
Han kan somme tider tømme begge bryster og stadig være sulten, og dette er tidlig eftermiddag. Jeg kan ikke komme med en præcis beskrivelse af, hvornår han spiser idet at fra kl 7-9 kan han ligge ved brystet næsten hele tiden og småblunde på trods af at begge bryster er tømte. Ca kl 11 falder han i søvn og sover til ca 14-15.
Derefter sover han ikke mere dvs. sammenhængende, han blunder i 15-30 min helt til ca 19:30-21 hvor han så falder i søvn.
Jeg har gennem de sidste par dage prøvet at følge nogle af dine råd til andre, såsom at lægge ham til hver anden time osv, men nu bliver han stort set lagt til hele tiden indtil han får en flaske.
Situationen er ved at være ret stressende idet jeg gerne vil amme ham fuldt men ikke har tilstrækkeligt mælk.
Hvad gør jeg?
Drikker amme the samt 1 hvidtøl om dagen.
På forhånd tak
Wiera
Hvor meget sover spædbørn normalt?