Brev:
Græder i alle vågne timer
10. oktober 2009
Alder:
1 mdr.
Græder i alle vågne timer
Hej Helen
Dejligt med et sted man kan søge lidt hjælp, her kommer mit første spørgsmål:
Min datter på 7 uger (født 35+3) har i de sidste 3 uger ændret sig fuldstændig. Hun græder i alle de timer hun er vågen. Hun er ikke utrøstelig, og det er endnu ikke med tåre eller "jeg kan næsten ikke få luft" gråd, men det er hele tiden. Vi har selvfølgelig stadig ingen rytme, så hun spiser og sover når det passer hende. Om natten tager det oftes 1½ time at få hende til ro efter spisningen. Hun er flaskebarn, og græder efter hver flaske, som hun får hver 2/3/4 time - altså når jeg mener hun virker sulten.
Det er meget lidt aktivitet jeg kan give hende når hun græder - hun sidder i skråstolen 5-10 hver morgen mens jeg er i bad (der græder hun ikke) og så kan jeg ligge hende på aktivitetstæppet ca. 2 gange om dagen i et par minutter - derefter græder hun igen. Det er klart værst fra kl. 20.00-næste morgen, da hun sover en del bedre om dagen.
Jeg har prøvet:
1) Jeg er stoppet med D-dråberne, hun har ikke fået dem i 3 dage, overvejer at starte på ACD når det er godkedt af vores SP (vi bor i Sverige, og her bruger ftf ikke ACD).
2) Jeg er gået fra Nan1 til NanHA for at se om det er hendes mave som gør ondt (hun har afføring hver 2. dag, ikke hård)
3) Normalt laver jeg flasker klar med opblandet MME til 12 timer, men de sidste 2 dage har jeg lavet dem friske.
4) I nat prøvede vi med sukkervand - desværre ingen virkning.
Jeg håber virkelig du har nogle forslag til hvad der kan være galt, for jeg kan snart ikke mere - jeg syns det er ved at være rigtig hårdt psykisk, jeg er meget ked af det, tør ikke tage hende med ud nogen steder, som jeg gjorde i starten.
Mange Hilsner
Sandra (1. gangs mor)