Brev:
Forvirring omkring aftenen
11. oktober 2009
Alder:
3 mdr.
Forvirring omkring aftenen
Kære Helen
Min søn August på 3,5 måneder har den seneste uge været ret svær at putte om aftenen. han skriger meget ulykkeligt og har svært ved at give slip- Normalt lægger vi ham ca. 19.15-19.30 og jeg plejer at amme ham inden. Nu er det dog som om der er gået lidt koks i systemet.
Dels vil han ikke rigtig give slip før 19.30 selv hvis hans seneste lur er slut ved en 16 tiden og han er meget træt. OG Dels vil han ikke spise noget lige inden han skal sove. Og jeg kan jo ikke tvinge ham til at tage noget hvis han ikke vil.
Mit første spørgsmål er om det er for lang tid at lade ham være vågen fra 16 til 19.15 ? Han skriger meget ulykkeligt og længe hvis jeg prøver at putte ham inden. Hvis vi tager ham op igen er han aktiv dog en smule pylret måske.
Mit andet spørgsmål lyder Har du nogen ide om hvorfor han pludselig ikke vil spise inden putning ? Idag fx fik han lidt ved en 18.15 tiden og vil så ikke spise igen kl 19.15 .. selvom han plejer. ?
Sidst vil jeg høre dig om det er normalt at børn i denne alder har skrigeture i forbindelse med putningen ?
Mange hilsner fra
Jane