Brev:
Udmalkningsintervaller og mængde
29. maj 2004
Alder:
2 mdr.
Udmalkningsintervaller og mængde
Min datter på 2 mdr. tager ikke på som hun skal, og derfor synes sundhedsplejersken at hun fremover skal have flaske. Hun har ellers ikke spildt tiden ved brystet, men ligget der rigtig meget.
Hun har rigtigt fat i brystet, så det er ikke der problemet ligger. Sandsynligvis er det pga. en meget dårlig start pga kejsersnit.
Hun er mit 6. barn og jeg har ellers ammet de andre fuldt ud.
Men jeg har ikke helt givet op endnu, så jeg malker nu ud alt det jeg kan. Jeg er nu næsten oppe på at hun kun får min mælk i flasken - 5 flasker ud af 6.
Men jeg vil jo gerne at hun kun får fra mig - og helst fra brystet, så jeg skal jo stimulere mere endnu. Hvilket interval er bedst ved udmalkning? Hver 2 eller 3 time? Eller hver time?
Som det er nu malker jeg ca. 50-60 ml ud hver 2 time - lidt længere imellem om natten. Når jeg samler det, er det næsten nok til et døgn - men jo for lidt til at amme, da hun ikke bliver mæt af så lidt.
Hvor meget skal der komme af gangen før jeg evt. kunne amme igen?
Hvor meget øger man produktionen pr. døgn - hvis man stimulerer optimalt?
Jeg ved godt det er mange spørgsmål - men jeg er ret ked af situationen.
Håber på svar.
Kærlig hilsen
Mette