Brev:
Vågner midt om natten
12. oktober 2009
Alder:
9 mdr.
Vågner midt om natten
Hej Helen.
Har før skrevet til dig og prøver nu lige igen!
Vores datter er lige blevet 9 måneder og trives. Hun har altid været en nem pige, som har spist og sovet godt.
Den sidste måned til halvanden er hun vågnet en del gange om natten. Eller det vil sige hun er ikke altid helt vågen, men roder rundt i sengen (sætter sig op på alle 4 og vender og drejer sig) Det hjælper at få sutten igen eller en lille tår vand, så lægger hun sig til igen) Dette er i og for sig ikke noget problem for os.
Problemet er, at hun de fleste nætter kan være vågen mellem 1 og 2 1/2 time. Hun er ikke ked af det, men pludrer og roder rundt i sengen. Jeg tager hende ind til os, da hun ikke vil have jeg går fra hendes værelse (jeg orker ikke at stå derinde så længe, så tager hende altså med ind til os...) Vi snakker ikke med hende og lader hende egentlig bare rode rundt mm. Til sidst lægger hun sig til igen. Det kan være først på natten, midt på natten eller hen på morgenen.
Jeg håber jo lidt, at det bare er en fase og det har noget at gøre med hendes udvikling??? Nogle nætter sover hun hele natten, og jeg er måske lige oppe og give hende sutten et par gange).
Hun bliver puttet kl syv om aftenen og falder i søvn ret hurtigt uden problemer. Hun er meget aktiv om dagen og jeg synes, at vi får brugt en masse energi og kommer ud i frisk luft mm.
Er det meget normalt det her, eller har du en god idé til hva vi kan gøre? Vi vil helst ikke gøre det til en vane, at hun skal ind til os om natten, men er det mon for sent?
Håber du kan hjælpe os
Med venlig hilsen
Gitte