Brev:
Urolig og grædende lille pige
16. oktober 2009
Alder:
1 mdr.
Urolig og grædende lille pige
Hej Helen.
Mange tak for en fantastisk brevkasse:)
Vi har fået vores anden datter Clara den 8 sep 09, som vejede 4410 gr ved fødslen var 56 cm.
De første dage gik rigtigt godt, men derefter synes jeg at vi er kommet ind i en ond cirkel.
Clara bliver ammet og gerne hver time eller hver anden. Nogle gange lykkes det mig at trække hendes måltider så vi kommer op på tre timer. Når jeg så ammer hende igen, har hun svært ved at følge med i det tempo mælken kommer, og det står ud i hovedet af hende. Dog er det ikke så slemt om aftenen.
Mit problem består derefter i at min lille pige slet ikke bliver tilfreds efter måltidet selvom hun er skiftet og mæt, og selvom vi prøver at snakke med hende og aktivere hende. Det eneste der kan hjælpe er at hænge over mors eller fars skulder og blive gået rundt med i stuen. Til sidst falder hun i søvn og hvis jeg sidder med hende kan hun sove 1-1,5 time og hvis jeg ligger hende fra mig så max 20-45 min og så starter det hele forfra.
Jeg føler slet ikke at jeg giver hende den øjenkontakt hun har brug for, for min tid går kun med at trøste hende. Dog skal det siges at hun på enkelte tidspunkter i løbet af dagen virker meget tilfreds og kan sidde ved os men max 5 min så græder hun igen. Jeg synes selv, jeg prøver at lægge mærke til hvornår hun er træt og prøver at læse hendes signaler, men den utilfredshed og klynken i løbet af dagen forstår jeg ikke.
Jeg kan slet ikke lægge hende fra mig i løbet af dagen så græder hun også selvom det bare lige er for at komme på toilettet. Hvis jeg ligger hende søger hun med det sammen, men tilbyder jeg hende brystet græder hun.
Jeg har forgæves prøvet at give hende en narresutte, men hun nægter at tage den. Det samme er hvis jeg prøver at give hende sutteflaske, dog er dette lidt bedre efter vi prøvede pigeon sutteflaskerne.
Derudover er Clara meget plaget af trøske men vi er begge i behandling med danskvand og brentan.
Synes det er lidt svært, specielt når man har en dejlig pige på 4 år som man også gerne vil være sammen med.
Hvad kan jeg gøre for at bryde det mønster vi er kommet ind i?
Og hvorfor tror du hun er så ked af det?
Selvom hun spiser så tit vejede hun da hun var 5 uger kun 5300gr hvilket er fint, men set i forhold til hun spiser hele tiden er det vel ikke meget.
I forhold til søvnen skal det siges at jeg i graviditeten mærkede hende HELE tiden og tænkte allerede der at det var utroligt at hun ikke havde rolige perioder.
Håber du kan hjælpe mig :)
Hilsen Stinna