Brev:
Overgang til anden mad giver problemer med mælken
16. oktober 2009
Alder:
5 mdr.
Overgang til anden mad giver problemer med mælken
Kære Helen
Ja, så skriver jeg til dig igen angående amning og mme til min datter på nu 5 ½ måned.
Hun er en stor pige på 7,6 kg, og jeg ammede hende fuldt til hun var 3 ½ måned hvorefter jeg begyndte at supplere med mme (NAN 1). Det har svinget meget hvor meget amning og hvor meget mme jeg har givet, men cirka 3 flasker af 200 ml.
I den sidste uges tid har jeg introduceret risgrød til frokost og lidt grøntsagsmos om aftenen, fordi hun er begyndt at sove dårligt om natten. Hun plejer at sove fint igennem (21-7:00), men nu skal jeg op med hende 5-6 gange om natten og amme.
Derudover er hun systematisk begyndt at afvise mme, og jeg er derfor gået helt over til amning igen. Det synes jeg er ærgerligt fordi det formentlig har at gøre med hendes dårlige søvn om natten.
Er det en reaktion du har hørt om før? Skyldes det at jeg er ved at introducere hende for anden mad? Er der noget jeg kan gøre eller er det bare et spørgsmål om tid før hun sover roligt igennem? Er du svedt hvor jeg savner den nattesøvn;-)
Tak for dine altid gode og hjertevarme svar.
Med venlig hilsen
Esthers mor