Brev:
Hvor meget mælk skal de have?
17. oktober 2009
Alder:
7 mdr.
Hvor meget mælk skal de have?
Hej Helen.
Endnu en gang tak for en super god brevkasse som jeg har haft rigtig meget gavn af :)
Min søn er nu 7mdr, og så er vi igen stødt ind i "problemer" ;)
Han har her den sidste måned plus lidt mere begyndt at vågne rigtig meget om natten, hvor han før kun var oppe max en gang.
Han bliver puttet omkring halv ni, og vågner så igen mellem 23-01 tiden, hvor han skriger hvis jeg ikke giver ham flaske. Jeg prøver i hærdigt at få ham til at falde til ro og sove videre og tager ham ofte ind til mig, da han falder til ro. Det hjælper måske osse første gang han vågner, men så starter showet derefter. Så kan han vågne hver time halvanden og vil fortsat have mælk... Han kan nogen nætter være oppe på at drikke 300-400ml. Så jeg er stort set oppe hele natten.
Jeg har sidedt og læst nogle breve ang. deres mælkebehov ved de7 mdr og tænker om det måske har noget at gøre med at han måske kun får 2-3 flasker i løbet af dagen ved siden af grøden?
han giver ikke udtryk for at han er sulten, derfor har jeg ikke ikke givet ham mere.
Vores dag ser nogenlunde sådan her ud:
05-06: flaske.
07-08: grød. oftes havre eller øllebrød.
09-09.30: sover middagslur ca 1-1½time
12-12.30: Grønsagsmos
13.30-14: Sover eftermiddagslur i ca. ½-1time.
(har som regel drukket en hel flaske inden hans 2.lur)
15-15.30: lidt yougurt med noget frugt af en art.
16-17: Tager han sin 3. lur på ca 30min.
17.30-18: Grønsagsmos med kød.
(ved alle måltiderne får han vand og til en af dem lidt sødmælk)
20.15-20.30: Flaske og puttes.
Og ca kl 24 starter det hele......
Skemaet ser ca sådan her ud plus minus og som du kan se får han ikke særlig meget mælk. Den 3. flaske får han tit hvis vi er ude og gå og han har svært ved at falde i søvn...
Kan for lidt mælk være årsag til hans dårlige nattesøvn? i så fald hvor putter jeg mere mælk ind, når han ikke giver udtryk for at han er mere sulten?
Jeg syns jeg hører så meget forskelligt ang. hvor meget mælk de skal have ved siden af grøden. Nogen siger 400ml andre mere. så jeg kan ikke finde ud af det. :(
Hans 3. lur svinger meget og óftes ligger den omkring kl 16.30. jeg har prøvet at ligge ham tidligere formåske at kunne putte ham til natten noget før. Hvis hans lur bliver før betyder det at han er så pivet og græder fordi at han er træt, og hvis jeg så ligger ham før kl 20.30 så vågner han klokkerent en halv time efter frisk. og kan ike ligges igen.
Han virker først putteklar 20.30. Har du et godt råd? eller bliver det nemmere og ligge ham tidligere med tiden, jo mere aktiv han bliver?
Han har selv kunne sidde i en måned nu og det resulterer i at han ikke længere vil ligge på maven da det er sjovere at sidde. Hvordan starter han så med at kravle. Gør de ikke det fra maven af?
Han er ellers et meget glad og veltilpas barn der smiler hele dagen :)
Håber du kan finde rundt i mit brev, og på forhånd tak :)