Brev:
Hvor længe må børn være vågne?
19. oktober 2009
Alder:
5 mdr.
Hvor længe må børn være vågne?
Hej Helen,
Vi har en pige på 5 måneder, som beskrives smilende og veltilpas af egen sundhedspl. Men da der er 1½ måned til jeg ser hende igen ville jeg lige stille dig et par spørgsmål.
Hun sover ca 11-12 timer hver nat. Om dagen sover hun ca tre gange,- 1 time morgen, ca 2 ½ time middag og 1½ time eftermiddag. Mit spørgsmål er, hvor længe må hun være vågen af gangen (altså kan det skade hende at være for længe vågen?).
Om eftermiddagen når hun er kommet op af den tredje lur, så er hun ca vågen 3 timer før hun puttes til natten. Det skal lige siges at vi har flere gange forsøgt at putte hende efter 2 timer, men med det resultat at hun blev utrolig ked af det. Er det så OK at hun er vågen tre timer og derefter sover til natten?
Hilsen Sanne