Brev:
Svær at putte til natten - 4 mdr.
20. oktober 2009
Alder:
4 mdr.
Svær at putte til natten - 4 mdr.
Hej Helen..
Først og fremmest tak for dine svar på mine tidligere indlæg! De har været meget nyttige!
Jeg er nu kørt ind i en rigtig god rytme med min datter på 4 3/4 måned og det kører bare rigtig fint.
Dagen ser således ud:
kl. ca. 6-7.00 vågner og dagen begynder
kl. 8.00 får majsgrød og vand i kop
kl. 9.00 puttes til formiddagslur sover 2 timer ca.
kl. 11.00 vågner og vi leger/hygger/synger
kl. 12.00 ca! får flaske ca. 120 ml.
kl. 13.00 Puttes til middagslur sover ca. 1 time
14-15.00 leg og hygge
15.00 får flaske ca. 120 ml.
16.00 puttes til eftermiddagslur sover 1 time ca.
17-19 aftenshygge, nogle gange får hun kartoffelmos med gulerødder og vand i kop, afhængigt af hvor sulten hun er.
Mellem 19 og 20.00 Puttes til natten - Får her flaske ca. 120-160 ml.
MEN... Når vi putter til natten har vi faste aftenritualer. Ikke bad og sådan, det gør vi hver 2.-3. dag, da jeg synes det er trælst at skulle være afhængig af at skulle bade hver eneste aften.
Men hun får massage på puslebordet, kommer i nattøj og så går vi lidt rundt og gør godnatklar; Ruller gardiner for osv...
Men ligeså snart jeg så nærmer mig soveværelset for at putte hende til natten begynder sirenen!
Hun skriger og græder og er helt utrøstelig!
Jeg har prøvet alt, synes jeg. At lægge hende FØR hun bliver træt, når hun er MEGET træt, At have en natlampe tændt mens hun får flaske osv.
Jeg sætter mig altid på sengen med hende og giver hende flaske hvor hun enten ligger på en pude henover mine ben (Som hun gør om natten) ellers spiser hun liggende i mine arme.
Det ender dog altid med, at jeg føler jeg "tvangsfodre" hende... Da hun skriger og græder, så sutter hun lige 3 sut i flasken og græder og skriger igen... Hun vrider sig og HADER det her aftenshalløj vi har gang i!!...
Jeg ved virkelig ikke hvad der er galt!.. Jeg har også forsøgt bare at lægge hende i sin seng, så bliver hun ikke sur, men ligger og er helt urolig og basker rundt i sengen.
Aftenerne ender somregel med, at hun falder i søvn på mit skød/i mine arme og så putter jeg hende i sin seng, hvor hun lige kort vågner og ser hvor hun er, og så falder hun til ro, faktisk af sig selv, hvilket jo er flot...
Det er bare så trættende og smertefuldt at se min nu ellers så glade pige, være så ked af det om aftenen - Det får mig til at komme helt tilbage til koliktiden vi havde de første 3½ måned!!!
Min mand putter hende også, og her er det det samme!
Natten er også meget urolig for hende. Hun får flaske 3 gange i løbet af natten; kl. 23.00; kl. 02.00 og kl. 4/5.00. Efter den sidste flaske er hun SÅ urolig, og jeg tager hende over i vores seng, og så sover hun lige 1-2 timer ekstra hos mig.
Jeg synes det er så synd for hende, at hun skal sove så uroligt og hun vågner også ved den mindste lyd eller skraslen med dynen! Og jeg er oppe og give hende sutten 5-10 gange i løbet af natten!
Jeg har tænkt om det måske er tid hun kommer på sit eget værelse?
Eller hvad har du af forslag?
Det blev vist lidt langt, men jeg håber du fik lidt indblik i vores hverdag...!
Venligst M