Brev:
Elsker mad, men ikke grøntsager
20. oktober 2009
Alder:
16 mdr.
Elsker mad, men ikke grøntsager
Hej Helen.
Min dejlige datter på 16½ måned elsker mad, og hun kan spise hele tiden, hvis hun får lov. Derimod er jeg lidt varsom med hvad jeg faktisk lader hende putte i munden.
Hun elsker pasta-skruer, og æder dem på det nærmeste (læs; mere end 4 i munden af gangen). Hun er helt syg med medister og frikadeller, men dette er ikke helt en del af vor kost 4 gange i ugen.
Derimod er hun svær at lokke kartofler (uanset tilberedning), grøntsager, og andet end svinekød i. Normalt spiser hun hun rigtig godt, både morgenmaden som består af stor portion havregryn med mælk. Frokosten er meget varieret i dagplejen, og aftensmaden ligeså. Dog tages der de forbehold for hvad den lille gider spise.
Nogen gode forslag.
Min mand er grøntsags-skræk, og det tillægger jeg min datter, når vi nu får så lidt som vi gør
På forhånd tak
Mie