Brev:
Videre fra mos
21. oktober 2009
Alder:
12 mdr.
Videre fra mos
Kære Helen
Så er Hans snart 1 år og det går godt. Jeg har lige et spørgsmål omkring mad.
Han har altid haft stor appetit om morgenen og om aftenen. Dagen ser således ud:
7.00: Stor portion havregrød med frugtmos og et glas mælk
9.00 ½ bolle med smør, skåret i stykker, spiser han selv og elsker det, vand
11.00 ½ rugbrød med leverpostej eller smøreost, skåret ud, mælk
Middagslur
15.00 Frugt, A38 med havregryn og frugtmos
18.00 Kæmpeportion kartofler, grøntsager sammen med sovs og kød fra vores mad. Det hele blendes.
19.30 Flaske til natten.
Vores store problem er at vi ikke kan komme væk fra mos og starte op med mad skåret i stykker. Han spiser intet til aftensmad, hvis vi skærer ovenstående ud, men hvis vi så putter det samme mad i blenderen, ryger det hele ned.
Vi sad lige og så billeder af storebror, da han blev et år, hvor han sidder og spiser pasta med kødsovs med fingrene. Han har altid været lidt af et wunderkind, når det kom til mad. Han spiser stort set alt og smager på alt og han er lige blevet tre år.
Vi var sikker på det havde noget med vores indgang til det at gøre:-), vi går begge meget op i mad og nu har vi så fået vores egen lille kræsenpot, som spytter alt ud, undtagen broccoli(?), som så også altid har været i mosen, men det har kartofler jo også.
Hvordan kommer man videre? Vi har altid været af den opfattelse at man ikke skal servere andet mad end det vi andre spiser, så må man gå sulten i seng og så skal man selvfølgelig sørge for, at noget af det, der ligger på tallerkenen, ved man de kan lide. Den taktik er bare svær at føre videre med Hans.
Har du nogen forslag?
Med venlig hilsen
Signe