Brev:
Vågen 3 timer af gangen, ok ?
23. oktober 2009
Alder:
4 mdr.
Vågen 3 timer af gangen, ok ?
Kære Helen
Min søn august på knap 4 mdr. er begyndt at kunne/ville være vågen ca. tre timer af gangen. Nogle gange endda længere. Han viser simpelthen ingen træthedstegn inden og er meget aktiv og nysgerrig. Og da han sover til ca 7.30 om morgenen betyder det at han kun kan nå to lure på 1- 1,5 timer i løbet af dagen. Jeg har hørt fra mange at de i den alder ikke bør være vågne mere end maks 2,5 timer af gangen, men hvad nu hvis han bare ikke har brug for at sove mere ? Han sover godt om natten fra ca 20.30 til 7.30 afbrudt af 3-4 amninger.
Hvad tænker du om dette ? Er det ok at lade ham "nøjes" med to lure allerede i denne alder ? Og lade ham være vågen i tre timer og evt mere ?
Mange hilsner fra
Jane