Brev:
Hvad er næste slags overgangsmad?
26. oktober 2009
Alder:
8 mdr.
Hvad er næste slags overgangsmad?
Hej Helen
Min datter er nu 8 mdr og spiser skemad og frugt og grønt i hånden.
Jeg ammer hende stadig 4 gange i døgnet.
Jeg synes i midlertidigt at det er som om hun mister interessen for mos og grød, og det er vel et naturligt skridt tænker jeg. Problemet er bare at hun slet ikke kan finde ud af rugbrødshapser endnu. Jeg ved ikke rigtig hved næste slags overgangsmad kan være. Hun er ved at blive kvalt i hapserne!
En anden ting er amningerne - hvad er passende antal nu og skal hun tilgæld begynde at drikke mælk af kop?
Hvornår skal hun gå fra mme til sødmælk de få gange hun måske får flaske, fordi jeg er ude?
vores dagsplan:
04-06 ammes
07 havregrød + vand
08 formiddagslur i ca 45 min - 1 time
09.30 kiwi i hånd + frugtmos og sødmælksyougurt + vand
12.00 grøntsagsmos med torskerogn ell kød + agurk i hånden + skorpe + vand
13.00 ammes + middagslur i 1 - 1 1/2 time
15.30 øllebrød + skorpe/kiwi + vand
18.00 grønsagsmos m kød ell torskerogn + agurk+skorpe+vand
19.30 ammes og puttes 19.45
23-01 ammes en gang i dette tidsrum
Hvad synes du om vores plan ifht hun nu er 8 mdr?
Tak for de altid gode og brugbare råd.
Med venlig hilsen
Dorthe