Brev:
Hvad må hun spise? - 6 mdr.
26. oktober 2009
Alder:
6 mdr.
Hvad må hun spise? - 6 mdr.
Hej Helen
Min datter har egentlig aldrig været særlig glad for grød, men til gengæld har hun altid været meget interesseret i vores mad. Indtil videre har jeg kunnet få lidt grød i hende, men lige for tiden er det helt håbløst. Så snart hun ser skeen med grød eller mos på, lukker hun sin lille mund hårdt i og vender hovedet væk. Det er altså HELT tydeligt, at hun ikke vil have noget.
Til gengæld vil hun mægtig gerne smage på alt det, som vi andre har på tallerkenen. Hun har derfor smagt både makrel (i tomat endda), torskerogn, boller, rugbrød og alt muligt andet.
Mit spørgsmål er, om vi allerede nu kan 'droppe' grøden/mosen og give hende noget mere 'klumpet' mad eller mad i små bidder? Hun er meget interesseret i at tygge og så snart maden kommer fra mine fingre (og ikke fra skeen), så åbner hun velvilligt munden.
Som eksempel kan nævnes, at hun feks har spist en rugbrødsmad med leverpostej. Jeg opblødte den i vand og så molestrerede hun den ellers flittigt mellem sine gummer. Ind i mellem kløjs hun lidt i det, men så får hun bare hostet fint igennem - og er klar til næste bid.
Er der noget, hun ikke må få endnu? Her tænker jeg på, om vi kan give hende havregryn med mælk på istedet for havregrød? Og er det okay med rugbrødshapser allerede?
Kan vi feks give hende små kogte bidder grøntsager, eller skal det moses stadigvæk?
Med venlig hilsen
Pelot