Brev:
Uro om natten - 3 mdr.
27. oktober 2009
Alder:
3 mdr.
Uro om natten - 3 mdr.
Hej Helen
Håber du kan give mig nogle gode råd i forhold til noget værre natteroderi!
Oscar er 3½ måned gammel - han er en livlig og stor fyr som gennem hele dagen er meget aktiv og hele tiden har bevægelse på kroppen.
I de første uger af hans liv sov han rigtig godt om natten (5-6 timer ml måltiderne) så ændredes hans rytme til at vågne kl23 og 4 og så igen kl7 - han blev ammet hver gang.
I de sidste uger har Oscar så igen ændret mønster i sin nat - og det er bestemt ikke til det bedre!
Vi er begyndt at putte ham ca kl19.30 - da har han typisk spist kl18/18.30. Selve putningen er megt svingende i succes - nogle dage sover han nemt af sig selv i vuggen efter jeg har puttet ham - de fleste dage bliver han dog hidsig og begynder at blive urolig - først prøver vi at give sutten og gå - men når det er gjort de første 20 gane og desperationen i Oscars gråd er tiltaget så tager jeg ham op - han falder typisk til ro meget hurtigt på min arm - jeg forsøger at ligge ham inden han sover rigtig så det er i vuggen og ikke på armen han falder i søvn - ved ikke helt om det lykkes!
Nå men Oscar giver lyd første gang omkring kl22 hvor han får mad - og så begynder uroen - han sover nærmest mens han spiser om natten og når han slipper løfter jeg ham forsigtig tilbage i vuggen - men da begynder han så straks at blive urolig - vrider sig, skubber sig rundt og begynder at klynke - jeg giver sut en hel masse gange inden han er så sur at jeg tager ham op for ikke at vække resten af familien! Når jeg får ham op bliver han rolig i løbet af et kvarter ca - så vil jeg lægge ham igen men så kører turen igen.
Den nat som lige er overstået endte det med mad kl22, 01, 03, 05 - ind imellem forsøgte jeg med sutten af holde ham i ro men endte hver gang med at sidde med ham i armene og sove el have ham liggende helt tæt i min arm.
Jeg synes det bliver til alt for meget spisning i løbet af natten, men har svært ved at regne ud hvordan jeg ellers holder Oscar rolig om natten. Overvejer om det kunne gøre en forskel at give ham en flaske vælling inden han puttes til natten?!?
Håber du har nogle gode råd
Venlig hilsen
Lene