Brev:
Natteroderi - 3 mdr.
27. oktober 2009
Alder:
3 mdr.
Natteroderi - 3 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en pige på 3 måneder, og mit spørgsmål lyder som følgende:
Næsten fra hun blev født, flyttede vi hende ned på hendes eget værelse, da vi hurtigt erfarede, at vi forstyrrede hinandens søvn, og at det derfor var den bedste løsning. Det giver en helt anden ro, og det nyder vi meget, men det besværliggøre også tingene lidt, i forhold til at jeg skal langt væk fra min seng om natten for henholdsvis at give hende flaske samt sutten. Indtil videre har dette dog ikke været det store problem, men her på det sidste, synes jeg at jeg render lidt for meget.
Jeg er klar over, at jeg nok har tabt kampen i forhold til sutten, og at jeg bare må vente på, at hun bliver gammel nok til selv at kunne finde den igen. Har du alligevel nogle forslag til, hvordan jeg kan hjælpe hende med at beholde den, eller skal jeg vende hende fra den om natten?
Jeg synes at jeg har prøvet mange ting. Dels ligger hun stadig i lift, og det giver mig mulighed for at pakke hende tæt med sutten, i forhold til at bruge en stofble til at holde den på plads. Jeg har også prøvet at lade være med at give hende sutten, med det resultat at hun bliver så ked af det, at hun vågner op af det.
Men mit egentlige spørgsmål går på, om hvordan jeg kan nedtrappe spisningen om natten. Hendes rytme ser nogenlunde ud som følger:
Morgenflaske kl 8
Formiddagslur: 9.30-12.30
Flaske
Eftermiddagslur: 14-16
Flaske
Vågen indtil kl. 18.30 hvor hun får aftenflasken
Herefter sover hun til kl 01, hvor hun igen får flaske.
Hun spiser godt kl 01, og det er helt fint med mig at hun har behov for mad der.
Så vågner hun igen kl 03.30 og ønsker mad. Men her er det mest for hygge. Hun tager ikke fra, spiser mellem 10-20 ml, hvilket jeg ikke mener er et ordentlig måltid. Herefter falder hun i søvn igen, og sover til kl. 7.30
Jeg vil meget gerne vende hende fra mad kl. 03.30 om natten, for jeg føler ikke at hun har et reelt behov.
Er det mig der er helt forkert på den, eller hvordan kan jeg lære hende at sove videre når hun reelt ikke er sulten?!
Hilsen Anette