Svar: Højde og vægt
30. maj 2004
Alder:
12 mdr.
Kære Pia
Din søn lyder fuldstændig rask og fin. Det er normalt at børn der bliver ammet i begyndelsen kan tage meget på og nærmest springe vægtkurverne. Det plejer dog at udligne sig igen, når de begynder at bevæge sig mere rundt, præcis som det er sket med jeres dreng.
En tommelfingerregel siger at børn bør tredoble deres vægt inden for det første leveår og det har han jo gjort. Jeg vil tro at han nu har fundet sin eget leje.
Fortsat held og lykke både med ham og storesøster.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske