Brev:
Nedsat mælkemængde og vil ikke drikke af kop
30. maj 2004
Alder:
7 mdr.
Nedsat mælkemængde og vil ikke drikke af kop
Hej
Jeg har en dreng på 7 mdr. som jeg har ammet fuldt, til han blev 6 mdr. hvor jeg begyndte at give grød men stadig ammet, om morgenen og om aftenen.
Nu er problemet at jeg har ikke særlig meget mælk og han vil ikke have modermælkserstatning i sutteflaske, kun nogle gange i kop, men det er højst 2 slurke, hvis ikke mindre. Jeg ved ikke hvordan jeg skal give ham det fulde antal dl. når han ikke vil have det.
Han får vand i løbet af dagen, men jeg synes ikke det virker af så meget.
Hans afførring er også hård, men han kommer da af med noget hver dag i forhold til da han blev ammet, hvor der kunne sagtens gå op til 14 dage imellem.
Men spørgsmålet er: skal jeg bare give ham det væske han nu engang kan drikke, han trives fint, for ikke at sige, stor trives?
Han sover om natten, men er dog begyndt på at vågne/græde når han taber sutten, hvilket han ikke har gjort før (han sover stadig inde hos os).
Nu skal han snart passes ved sine bedsteforældre og jeg er lidt bekvemt ved at han ikke vil have sutteflaske, for hvad skal de lige gøre om aftenen og om morgenen?
Med venlig hilsen
Nette