Brev:
Skemad og krybe
30. oktober 2009
Alder:
7 mdr.
Skemad og krybe
Hej Helen.
Tusind tak for dine tidligere svar.
Vores datter er nu næsten 7 måneder og det er egentlig gået rigtig fint med skemad indtil for en uges tid siden.
Nu er det som om hun ikke længere gider skemad. Hun vil stort set ikke åbne munden og nogle gange kun en enkelt gang. Derefter bliver hun så hidsig og vil slet ikke mere, heller ikke selvom vi virkelig prøver at være opmuntrende osv.
Mosen gider hun nærmest kun, hvis det er helt blended - altså uden nogen små klumper i.
Det begynder at bekymre os noget, at hun den seneste tid ikke vil spise ret meget andet end mme.
Vi har derudover nogle dage, hvor hun ikke vil spise ret meget i løbet af dagen, men spiser en masse om natten. Der kan vi se nemt kan blive en dum cirkel, fordi det virker til at hun spiser så meget om natten, så hun ikke er sulten om dagen. Men hvordan ændrer vi det mønster. Når hun vågner om natten, har vi meget svært ved at få hende til at sove igen uden mælk.
Alt det startede, da jeg stoppede med at amme og hun kun fik flaske. Vi har prøvet at give hende en del mælk inden seng og omkring midnat i forsøg på at hun så kunne sove til morgen, men hun vågner alligevel efter ca. 3 timer. Og vi har også forsøgt det omvendte - ikke at give hende så meget med den tanke at hun måske sov mere uroligt med så fuld mave. Men det har stort set samme resultat.
Og så lige et spørgsmål ang at krybe. Hun vender sig, drejer sig meget i cirkler. Hun forsøger at komme frem, og bliver meget vred, når hun ikke kan nå legetøjet. Vi øver med hende mange gange om dagen, hvor vi holder vores hænder på hendes fødder, og på den måde kommer hun rigtig flot og hurtigt frem.
Er der andet vi kan gøre for at hjælpe hende til at lære det? Tænker også på, om vi hver gang skal hjælpe hende frem, eller om det kan hjælpe hende en gang imellem at ligge og blive en smule gal over ikke at komme frem - måske det kan få hende til at kæmpe noget mere for at komme frem.
Glæder mig til svar fra dig.