Svar: Dyner i sengen
30. oktober 2009
Alder:
16 mdr.
Kære Maibrit
Det er helt normalt at børn i 16 måneders alderen ligger uroligt og får sig lagt mere ovenpå dynen end de ligger under den og det er helt okay.
Det er fint at du har en babydyne eller et lille tæppe du kan lægge over ham, hvis han ligger på en stor del af dynen er det jo svært at få den over ham uden at han vågner.
Du kan dog forsøge at putte dynen lidt ned om madrassen i fodenden, for at se om den så bliver liggende lidt bedre, den metode bruger nogle forældre, men det er naturligvis vigtigt at dynen ikke ligger så stramt at han ikke har bevægelighed. Han skal stadig kunne sparke, dreje sig og skubbe dynen af, hvis han får det lidt for varmt.
Håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske