Brev:
Skriger når hun skal i bad
1. november 2009
Alder:
11 mdr.
Skriger når hun skal i bad
Hej Helen
Nå- så er vi her igen.
Sicilia har børneeksem, og temmelig meget endda - hvilket har betydet af vi ofte har etagevasket hende i stedet for at putte hende i bad. Altså, hun har måske været i bad 1 gang hver anden uge fordi vi i en lang periode kæmpede hårdt med at få styr på hendes eksem.
Det bider nu sig selv i halen - nu vil hun nemlig slet ikke ned i badekarret. Hun skriger og klamrer sig til mig, eller hendes far. Jeg synes vi sørger for at det virker trygt, sidder med hende nede på gulvet, lader hende mærke vandet, sørger for det ikke er for varmt og putter hendes yndlings badedyr i badekarret - men lige lidt hjælper det.
Det virker noget underligt på mig, fordi hun normalt kaster sig ud i alting, og meget sjældent er bange for noget.
Hvad skal jeg gøre anderledes? Hun starter i vuggestue i morgen tidlig, og så bliver hun jo rigtigt beskidt, så nu skal hun jo noget oftere i bad. Jeg har det bare rigtig dårligt med at hun er så rædselslagen så snart hun bare får en fod i vandet. (Noget underligt er det også at hun nærmest hoppede i poolen under vores ferie på Sicilien i september).
Glæder mig til dit svar så vi kan prøve at få gode badeoplevelser igen :)
Venlig hilsen
Ditte