Brev:
Hvor mange timers nattesøvn kan vi forvente?
2. november 2009
Alder:
8 mdr.
Hvor mange timers nattesøvn kan vi forvente?
Hej Helen,
Har tidligere skrevet og spurgt om søvn i forhold til vores datter Malika, som havde problemer med søvnen om dagen. Det går fint nu, men nu er det nætterne, der er lidt problematiske!
Jeg ammer stadig rigtig meget, selvom hun er blevet meget gladere for skemaden end hun har været. Om natten dog kun en enkelt gang, ca ved 3-4 tiden. Nu er det, jeg vil spørge om, hvornår jeg kan "tillade" mig at tage natamningen helt fra hende? Hun er 8 mdr lige om lidt, og trives på alle måder.
Hun blir puttet mellem 19 og 19.30 og sover rimeligt (gir hende sut et par gange) indtil ved 2 tiden. Herefter vågner hun meget ofte, nogle nætter hver halve time. Ved 3-4 tiden ammer jeg så... men hun sover alligevel meget uroligt indtil hun står op ml 6 og 6.30.
- Hvad kan vi gøre for at få en bedre nattesøvn? Må jeg slet ikke tænke på at tage amningen om natten væk endnu? ...
...
Det skal nævnes, at hun absolut ikke er den hurtigste motorisk, hun er noget bagud i forhold til mødregruppens babyer, når det kommer til at ville rulle, stå på benene osv. Og hun gør langt fra antræk til at ville kravle...!
Jeg ville gerne, at hun måske kunne tage en flaske vælling til natten, så hun måske kunne sove godt på det. Det gjorde vores søn, da han var lille. Men hun vil slet ikke i nærheden af flasken.
Hun får en god varieret kost med både grød, grøntsager, frugt, kartofler og kød. Hun er desværre forstoppet og har kun afføring en gang om ugen ca. Er på Lactulose, men det hjælper ikke synderligt, hun er ked af det, når den hårde afføring skal ud. Og nætterne op til er dårlige, altså når det er 4-5 dge siden, det er kommet, har hun tydeligvis ondt i maven.
Hvad kan vi gøre for at hjælpe hende og os selv?
Tak for en super brevkasse!
Med venlig hilsen
Helle