Svar: Hårvask, hvilken shampoo?
3. november 2009
Alder:
13 mdr.
Kære Majbritt
Som udgangspunkt behøver man ikke bruge shampoo i barnets hår, hvis det bliver rent nok uden. Men du har naturligvis ret i at der jo kommer en alder, hvor barnet vil have behov for lidt sæbe - det kan være fordi der kommer sand, mad osv. i håret ...
Jeg anbefaler at man vælger en mild, flydende og uparfumeret shampoo som er svanemærket og dokumenteret fri for allergi- og hormonforstyrrende stoffer.
Det kunne f.eks. være Serien fra Derma, eller en serie som Neutral, som kan købes i de forskellige supermarkeder. Begge disse laver en babyserie og herunder også en shampoo specielt udviklet til børns sarte hud.
Håber du hermed er hjulpet videre på vej, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske