Brev:
Hun bryder sig ikke om grød - hvad med morgenmad?
4. november 2009
Alder:
7 mdr.
Hun bryder sig ikke om grød - hvad med morgenmad?
Hej Helen
Tak for en dejlig brevkasse!!
Vores datter er nu 7,5 mdr. Hun er en lille, lidt "klejn" pige, som jeg tror er rimelig gennemsnitlig, rent udviklingsmæssigt. Ihvertfald ikke foran.. Hun er lige på kanten af at kunne kravle og har lige fået sin første tand.
Hun er pt helt klart i "jeg er ved at opdage at min mor og jeg ikke er den samme" - fase.
Hun bliver stadig ammet lidt om natten, som regel ved kl. 4/5-tiden. Ellers ser dagens mad program nogenlunde således ud:
04/05: amning og ligger hos mig
(her får hun nok nogle gange sneget sig til en amning mere inden vi står op)
07/08: øllebrød/havregrød (nogle gange med frugt)
09/10: frugt i hånden og frugtmos
-- ammes og puttes
12/13: kartoffel og grøntsager (hun elsker det!)
14/15: frugt og frugtmos
-- ammes og nogle gange sover hun halv-hel time
18/19: Kartoffel og grøntsager og kød
20/21: ammes og puttes
24/01: ammes
Jeg skal nu til at skære formiddags amningen fra, da jeg starter arbejde 1. feb.
Hun får stadig MME i kop til måtiderne, fordi hun ikke sådan ligefrem stiger voldsomt i vægt (hun vejer pt 7300 gr / 67 cm).
Men om morgenen gider hun ikke spise meget grød. Ligegyldigt om det er øllebrød, havregrød med eller uden frugt, majgrød. Hirseflager kan hun da slet ikke lide... Egentlig har jeg en fornemmelse af at hun ikke er sulten? Hun får også nogle gange hos mig en halv time før vi spiser morgenmad - og så kan det selvfølgelig vel godt passe ...
Skal jeg skære den amning fra? eller har du en idé til noget morgenmad jeg kan prøve?
Hun er meget socialt og spiser normalt mest, når vi er flere samlet. Vi spiser derfor alle 3 sammen om morgenen - det er også vældigt hyggeligt :-)
Mange hilsner
Lene