Svar: Hårfarvning og graviditet
30. maj 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Janne
Det er meget diskuteret hvorvidt man bør farve hår eller ej under graviditet. Som du sikkert har bemærket i fjernsynet så har der været flere tilfælde med allergiske reaktioner på hårfarve.
Hvis du vælger at farve dit hår så bør det nok være hos en frisør, der hved hvad indholdsstoffer der er i hårfarven og kan vælge det 'mest naturlige' produkt overhovedet.
Rettelse 2006: Miljøstyrelsen lancerer kampagnen babykemi og anbefaler at man ikke farver hår imens man er gravid og ammer.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske