Brev:
Sove ude og ikke på arm
11. november 2009
Alder:
5 mdr.
Sove ude og ikke på arm
Hej Helen.
Jeg har nu i 5 mdr nydt rigtig godt af at læse mange af de problemer andre forældre har haft og dine løsninger. Nogen har virket for os og andre ikke, men lige meget hvad har det været rart at have et sted at søge hjælp og få ideer fra.
Nu er tiden så kommet til at jeg selv har et par spørgsmål, som jeg ikke helt kan finde en løsning på.
Vores dejlige søn blev født i maj og efter en lidt hård start hvor amning ikke rigtig kom ordentlig igang og kæmpede med at skylle gulsot ud af hans krop, begyndte vores lille pus at få mave problemer. Dette fortsatte i 3 md og det var både med mylicon dråber, lactulose og det hele. lige så hurtigt som det var kommet gik det væk igen. med det var også 3 md. med en ulykkelig lille fyr på armen.
Han er nu udelukkende på MME. el nu er vi også i fuld gang med grød. Han har sovet igennem (12 timer) siden han var 2 md gammel og sover tilgengæld ikke særligt meget i løbet af dagen. ½ time her og ½ tme der. Jeg har taget udgang i det skema du har skrevet til mange andre med 3 lurer om dagen. og det fungere sådan set slet ikke :)
Jeg har ikke behovet for at han tager en lang lur i løbet af dagen, er sikker på dette nok skal komme når han starter i dagpleje. men mit problem er at han nægter at sove andre steder end på armen af mig el hans far. Den første lur han tager efter sin kl 09:30 flaske tages uden problemer i barnevognen. men resten af dagen overgiver han sig kun hvis han hænger hos os og det er jeg virkelig træt af.
Har prøvet at lulle ham i armene og så lægge ham fra mig når han er lige ved at falde i søvn. Der går maks 1 min så vågner han med et skrig og nægter at sove igen, før han blir taget op og beroliget igen. Hvad kan vi gøre. Er virkelig på bar bund.
Mit andet problem er det emd at få ham til at sove når vi er ude hos andre og det bliver omkring hans sengetid. Vi har prøvet at lave hele putterutinen ude hos andre. med at pudsles, få nattøj på, sige godnat til hvem katte. have alle de ting som plejer at være der undtagen sengen :) Lige lidt hjælper det.
Det øjeblik man giver ham flasken stikker han i et hyl og blir ved indtil vi pakker sammen og tager hjem. Vi har ikke rigtig turde gøre andre steder end i nærheden af hjemme, pga hans reaktion. han falder til ro det øjeblik vi træder ind af vores egen dør. Men har jo lidt den teori at vi jo ikke kan få ham til at falde til ro andre steder end derhjemme, før vi kan få ham til at sove andre steder end vores arm.
Det skal siges at han uden problemer lægger sig til at sove i sin egen seng hver aften og har gjort dette siden han var 2 md.
Så mine spørgsmål i kort form er vel.
Hvordan får jeg vendet ham fra at sove på vores arme?
Hvordan lærer jeg ham at falde i søvn andre steder om aften og sove videre når han kommer hjem?
Tak for alle de gode råd.
Stine