Brev:
Introduktion af flaske
11. november 2009
Alder:
3 mdr.
Introduktion af flaske
Hej Helen
Tak for dit sidste svar. Lige en lille update.
Vi blev indlagt med ham i oktober pga mavesmerter. De fandt ud af at han havde Rotavirus og samtidig havde overspist. Han havde i snit taget 50 gr på om dagen siden fødslen. En ammerådgiver satte ham på 3 timers ammeintervaller og kun effektiv sutning på 2x5 minutter af gangen. Han får kun fra ét bryst pr. amning og kommer ned til den fede mælk (bruger suttebrikker så kan se det).
Har haft ham på vægten efter dit svar og siden d. 26. oktober har han taget 500 gr på og han er stoppet med at gylpe igen. Det går også bedre med at sove i egen seng - han vågner igen kun én gang til mad - dog lidt tidligere end før.
Jeg vil begynde at giver ham flaske når han bliver 4 måneder og ikke længere skal have Nutramigen. Vil bruge NAN2. Vil begynde med kun én flaske i døgnet og det bliver en flaske til natten.
Han bliver som regel ammet omkring kl. 18-18.30 og kommer i seng kl. 20. Hvor meget skal jeg give ham ved 20- tiden?
Med venlig hilsen
Pia