Svar: Introduktion af flaske
11. november 2009
Alder:
3 mdr.
Kære Pia
Det lyder som en udmærket idé at supplere med en flaske til natten, du kan efter 4 måneder sagtens give NAN2, men du kunne også overveje om du skulle prøve NAN HA, fordi den har delvist hydrolycerede proteiner. Nutramigen har fuldt hydrolycerede proteiner, men NAN HA kan altså give lidt af samme effekt, som du har ønsket med Nutramigen.
Du kan også overveje om du skal prøve med Enfamil AR som er en anden speciel erstatning man køber på apoteket. Den er udviklet specielt til børn med refluks, altså børn som gylper rigtig meget og den har dokumenteret effekt. Den virker ved at være tynd i flasken og først blive tyk i maven, hvorved barnet lettere kan holde mælken i sig ...
Der er i hvert fald lidt muligheder her at foresøge sig med, så du kan finde det, der vil virke bedst for jer. Nogle gange er man nødt til at prøve sig lidt frem :)
Du må på samme måde også forsøge dig lidt frem for at se hvor meget mælk han har lyst til at drikke om aftenen inden sengetid og hvor meget han kan holde i sig. Han må i princippet gerne drikke 180-200ml hvis han kan det, men hvis han gylper det hele op, så er det måske bedre kun at give ham 100-150ml og han så holder det i sig. Men mængdemæssigt må han meget gerne få fuld dosis, hvis han virker glad og tilfreds med det.
Jeg håber du kan bruge ovenstående lidt videre, fortsat held og lykke. Rigtig god weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske