Brev:
13 mdr. vil ikke stå
31. maj 2004
Alder:
13 mdr.
13 mdr. vil ikke stå
Hej
Min datter på 13 mdr. vil ikke støtte på benene - hun har aldrig kravlet men gumper i lotusstilling. Det er som om hun ikke har opdaget benene fra knæene og ned - og dog - lige inden hun begyndte at gumpe havde hun et par dage, hvor hun gerne vil rejse sig med hjælp. Og hun har altid siddet og trommet med benene ned i gulvet. Bliver hun rigtig arrig bliver hun stiv og står på benene.
Hvis vi prøver på at lære hende at kravler bliver hun meget vred. Når hun skal nå noget kan hun dog godt ligge på knæ. Hun har særdeles veludviklede mavemuskler og når vi stiller hende på benene - laver hun lige et 90 grader vip med benene og holder dem lodret ud i luften eller når hun vælter bagover så holder hun lige hovedet så det ikke ryger i gulvet.
Så hvordan kan jeg hjælpe hende til at komme op og gå eller bare "finde" sine ben. Det skal nævnes at hun meget tidligt har udviklet sig på mange andre områder - det er formentlig det hun har brugt sin energi på. Grundlæggende tror jeg ikke der er noget galt med hendes ben.
Men ... man bliver jo lidt bekymret.
Med venlig hilsen
Charlotte