Brev:
Søvnbehov - 19 mdr.
12. november 2009
Alder:
19 mdr.
Søvnbehov - 19 mdr.
Hej Helen
Et hurtigt spørgsmål. Emil har tilsyneladende nu besluttet at han ikke vil sove mere end 15-20 min til middagslur. Har i hvert fald været meldingen fra vuggeren hele ugen og vi kan også se at han er helt smadret når han kommer hjem. Ikke at det stopper ham i noget, han tonser rundt, men bliver bare hurtigere sur hvis tingene ikke lige passer ham. Han gider stadig ikke sidde ved os og læse en bog eller noget.
Det har heller ikke ændret ved længden af hans nattesøvn. Normalt putter vi ham ved 19.30 - 20tiden, hvor han sover inden for 30 min - normal indtil ca. 6- 6.30 næste morgen. Denne uge har vi så lagt om kl. 19-19.30, tager stadig 15-30 min at falde i søvn og han er vågnet lige lidt i seks hver morgen.
Det er helt umuligt at få ham til at sove igen når han først vågnet. Vi vågner ved at han glad og højt råber "hej hej" inde i sengen. Han er LYSvågen. Det sammer siger de i vuggestuen - de prøver alt muligt, men han er bare vågen.
Vi synes jo ikke 10-11 timer er helt nok for en på 19 måneder. Og jo slet ikke når alle siger de vokser mest når de sover, og Emil jo meget gerne måtte vokse lidt mere end gennemsnittet for sin alder.
Har du nogle gode råd til hvad vi kan gøre, hvis det bliver ved?
Med venlig hilsen
Rikke