Brev:
Kræsen søn på 2 år?
31. maj 2004
Alder:
2 år
Kræsen søn på 2 år?
Hej
Jeg har tidligere fået et godt og brugbart svar fra dig, så jeg prøver igen.
Vi kan ikke få vores søn på 2 til at spise varm mad og han har aldrig gjort det. Til tider vil han gerne have rugbrød eller helst grød, havre eller øllebrød, men det er jo også det nemmeste for ham, for det skal ikke tygges.
Vi spiser på grund af min mands arbejdstider ofte først kl. 18.30-19 og det er jo sent når man har haft fart på hele dagen og min søn vil gerne have aftensmad inden da.
Hans daglige madplan ser ca sådan ud:
Morgenmad - havregrød eller øllebrød,
formiddag - en bolle eller et stykke frugt,
frokost - 1 til 2 stykker rugbrød med pålæg,
eftermiddag - frugt eller ostehaps,
aftensmad - grød eller rugbrød.
Han har aldrig spist grøntsager og afviser dem hurtigt. Han vokser som han skal og vejer ca. 13,5 kg og er 93 cm høj. Om natten sover han også ganske fornuftigt, men vågner til tider enkelte gange. Hvad gør jeg for at få ham til at spise det samme som os? Ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
en fortvivlet mor