Svar: Brystreduktion og mulighed for at amme
31. maj 2004
Alder:
0 mdr.
Kære Titina
Dine ar vil nok aldrig helt forsvinde, men vil blive lysere efterhånden som tiden går og kan blive nærmest perlemorsagtige.
Hvorvidt du vil kunne amme, afhænger af, hvordan de har lavet din operation. Hvis brystvorten og den brune område har været fjernet fuldstændig fra brystet, så er udførselsgangene skåret over, hvilket vil betyde at mælken ikke så nemt vil kunne komme ud.
Nogle kvinder vil kunne amme selv om de er blevet brystreduceret, andre vil kunne amme delvist. Det vil sige amme og så eftermade med flaske, andre vil slet ikke kunne amme.
Lægerne er efterhånden blevet ret dygtige til at kunne lave operationen, så det kan lykkes at amme efterfølgende, men det er mit indtryk at de fleste kun ammer delvist og skal supplere med flaske, men det er jo også helt fint:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske