Svar: Amning og alkohol - 7 mdr.
31. maj 2004
Alder:
7 mdr.
Kære Trine
Sålænge du har alkohol i blodet, vil din datter også få alkohol igennem mælken. Hvor meget du skal malke ud afhænger således af, hvor meget du drikker. Hvis du fornemmer at du har alkohol i blodet skal mælken derfor kasseres.
Jeg kan desværre ikke sætte nogen bestemt tid på, men det er bedre at malke ud og kassere en ekstra gang, et at satse på at det nok går, så barnet får alkoholen i sig.
God fest og hav et rigtig dejligt bryllup:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske