Brev:
Søvn behov
16. november 2009
Alder:
19 mdr.
Søvn behov
Hej Helen
Så er vi på banen igen.
Cecilie er nu 19 mdr og det med søvn kæmper vi stadigvæk lidt med. Man kan ikke sige at hun er kommet sovende til livet;o)
Hun er ofte vågen et par gange eller 3 i løbet af natten. Som regel skal hun bare have sin sut, men nogle nætter græder hun meget og ligger og sparker og slår ned i madrassen. Prøver vi at trøste hende gør hun det bare endnu mere. Det kan godt tage 5 min at få hende til, at falde til ro og så vl hun gerne op og putte. Som regel tager det en times tid inden hun igen sover sødt i sin seng.
Unaset hvor god/dårlig en nat hun har haft, vågner hun altid omk. kl. 06.00. (På nær når hun sover hos andre, så vågner hun først kl. 8..)
Vi er lidt i tvivl om om hun får nok søvn. For man kan tydeligt mærke på hende når hun har haft en dårlig nat, så er hun meget pivet og vil ikke noget i løbet af formiddagen.
Cecilies dag ser således ud. Hun vågner kl. 06.00. Sover 2 1/2 time til middag og kommer i seng omk. kl 20. hun ligger så og synger, snakker, små græder lidt, i en times tid inden hun falder i søvn.
Er det okay for en pige på 19 mdr og hvordan kan det være at hun sover 2 timer længere, når hun bliver passet?
Skal vi putte hende senere, eller er det helt okay hun ligger en times tid og "hygger" inden hun falder i søvn.
Er der noget vi kan gøre, så hun får en god nattesøvn uden så mange afbrydelser eller er det helt normalt for et barn i hendes alder?
Hilsen Jeanne;o)