Brev:
Sover kun 1 time ad gangen om dagen
17. november 2009
Alder:
2 mdr.
Sover kun 1 time ad gangen om dagen
Hej Helen
Jeg har en datter på er 2 måneder og 1 uge. Ved fødslen vejede hun 4290 og var 51 cm. Idag vejer hun 6200 og er 62 cm.
Siden hun var 14 dage gammel har alle hendes lure om dagen været i barnevognen.
Indtil for godt 14 dage siden havde hun en rytme som hed 2 lange lure samt en kort i løbet af dagen. De lange Lurene var på ca 3 ½ timer hver og den korte på ca en time. Hun stod op ved 6.30 tiden og kom i seng ved otte tiden.
Idag står hun op samme tid og bliver puttet ved 19.00-20.00 tiden. Min datter sover fint om aftenen og om natten. Jeg vækker hende ca. kl 23.oo når vi går i seng for at amme hende og så vågner hun selv ved 3-4 tiden og så spiser hun når vi står op kl. 6.30.
Fra hun står op og til hun kommer i seng om aftenen er der i øjeblikket ingen rytme, hvilket er meget frustrerende. Når hun bliver puttet falder hun i søvn med det samme, men hun vågner konsekvent efter 1 time, hvorefter jeg ikke får hende til at falde ordentlig i søvn igen. Jeg giver hende sutten, men så snart hun taber den, så åbner hun øjnene igen. Efter hun har fået sutten så ligger hun tid og virer med hovedet fra side til side og så taber hun den igen eller også så kommer der nogle trækninger ved munden, som om hun smiler og så falder sutten også ud.
Giver jeg hende ikke sutten, så ligger hun enten med lukkede øjne og græder eller så ligger hun med åbne øjne og kigger indtil hun får sutten igen. Sådan forsøger jeg i en time indtil at jeg til sidst tager hende op. Hvis jeg forsøger at gå hende i søvn igen, ja så er der ro på når jeg går, men hun vågner så snart jeg stiller barnevognen igen.
Jeg er helt i vildrede i øjeblikket. Jeg kan se at det med at give sutten, egetlig ikke fungerer fordi hun taber den igen, men har svært ved at finde en alternativ løsning. Hvad kan jeg gøre istedet.
Hvad er en "normal" rytme for børn i den alder - vel vidende at børn ikke er ens????
Håber virkelig du har nogle gode forslag - for jeg er meget meget frustreret over det i øjeblikket.