Brev:
Svær at putte - 7 mdr.
17. november 2009
Alder:
7 mdr.
Svær at putte - 7 mdr.
Hej Helen.
Min datter er 7 mdr, og har fra starten været utrolig svær at få til at sove - også om dagen. Derfor har vi prøvet nogle forskellige muligheder af i tidens løb. Det sidste lange stykke tid har vi haft hende til at ligge på en pude, hvor vi har vugget hende i søvn. Somme tider har hun fået lidt flaske når hun har ligget der. Det har virket udmærket indtil for nylig, hvor hun er blevet meget urolig, vender og vrider sig, skriger højt, hiver fat i alt hvad der er i nærheden osv. Og falder absolut ikke i søvn.
Faderen og jeg er i øvrigt enige om, at hun er for stor til at skulle vugges i søvn hver gang. Men vi er helt på herrens mark omkring hvad vi så skal gøre.
Det er som sagt også de daglige lure, der er et problem. Hun sover pt ca. 4 gange om dagen, 30-45 min. ad gangen. Det er utrolig frustrerende at skulle bruge så meget energi på, specielt når hun ikke sover længere tid ad gangen.
Det skal lige siges, at hun faktisk sover ok om natten, hvor hun somme tider får en flaske, og ellers sover til omkring 7-8 tiden om morgenen.
Vi har om aftenen forsøgt at indføre ritualer, som er at få nattøj på, børste tænder, en lille sang og bamse i sengen. Men ritualerne hjælper tilsyneladende ikke og som sagt - det er det samme problem hver eneste gang hun skal puttes.
Vi har ikke mulighed for at lægge hende ud i barnevogn. Når vi går tur falder hun lidt nemmere i søvn, men sover ikke længere end en halv times tid.
Hun er generelt en meget livlig og aktiv pige, med stort temperament.
Hvad kan man gøre for at hjælpe hende til at falde til ro? Det må vel snart være på tide, at hun nogenlunde selv kan falde i søvn? Kan man gøre noget for, at hun sover længere tid ad gangen, og færre gange om dagen?
På forhånd tak...
Med venlig hlisen
Helle