Brev:
Søvn og sut - 3 mdr.
18. november 2009
Alder:
3 mdr.
Søvn og sut - 3 mdr.
Hej Helen.
Jeg har en søn på 3,5 mdr. og indtil for ca. 1 mdr. siden ville han kun sove når han sov på min eller sin fars arm og nogen gangen kunne vi have held med at liste ham ned i liften og så kunne han sove lidt længere. Næsten fra den ene dag til den anden kunne han pludselig sove en lur i barnevognen og det er jo bare super skønt for ham da han sover bedere der og ikke bliver forsyrret hver gang jeg rejser mig eller skifter stilling, når han jo nu ligge på min arm.
Nu kommer så vores problem.
Han ELSKER sin sut og kan ikke sove uden den. Det går også fint med at blive lagt men problemet er at han taber sutten enten fordi at han sutter så hårdt på den at den simpelthen falder ud. Den falder også ud mange gange når hans små hænder kører rundt i hovedet på ham mens han prøver at falde i søvn. Desværre så falder den også tit ud når han er faldet rigtig godt i søvn, efter ca 30-40 min. og så vågner han og roder rundt og græder. Nogen gange lykkes det at få ham til at sove videre ved at give ham sutten, men mange gange så er han blevet så vågen at det ikke kan lade sig gøre, selv om jeg går ud til ham med det samme når han græder.
Hvordan kan jeg få ham til enten at holde bedre på sutten eller hvordan jeg jeg venne han til at det er okay at falde i søvn selv om sutten falder ud eller i hvert fald bare at sove videre selv om suten er faldet ud?
Det er slet ikke fordi at han skal vænnes helt fra sutte, men jeg synes det er syndt at han skal have så afbrudt søvn + at han ikke får sovet den tid han har brug for. Man kan tydelig se når han kommer op om han er vågnet fordi at han er udvilet eller fordi at han har tabt sutten. Han er rigtig ked af det når han ikke har fået sovet nok og det er syndt for ham, da han ellers er en glad dreng.
Håber meget at du har et godt råd.
Hilsen Skou.